Každý deň je príležitosť na úsmev! 

Než príde zajtrajšok

23.02.2024

Posledná časť zo série Príbehy z Kanadského západu bola príjemnou bodkou za celou sériou.

Netajím sa tým, že táto séria sa mi dostala pod kožou svojím pokojom, jednoduchosťou textu a hĺbkou posolstiev, ktoré v sebe nesie. Opakujem to pri každej časti a zopakujem to aj teraz. Nenájdete tu žiadne toxické scény, erotiku, intrigy, klamstvá a podvody. No čaká vás iba čistá láska, neha, porozumenie a úžasná súdržnosť jednej krásnej rodiny. 

Janette Okeová napísala skutočne výnimočné diela, pri ktorých nepotrebujete zbytočnú kvetnatosť slov, aby ste pochopili, čo vám chce cez ne povedať a aké odkazy vám posiela. Práve táto jednoduchosť viet naopak spôsobí to, že knihy sa vám budú čítať výnimočne ľahko, strany vám budú odbúdať jedna za druhou, no verte mi, aj si zopárkrát poplačete.

Šiesta kniha s názvom Než príde zajtrajšok je výnimočným zavŕšením našej knižnej cesty Kanadským západom, pri ktorom sme mali možnosť stretnúť sa poslednýkrát s našimi hrdinami. Elizabeth a Wynn svoje šťastie našli, našiel ho už aj ich syn Henry a tak nikoho neprekvapí, že posledná časť sa venuje ich dcére Christine. Z predošlej časti vieme, že jej srdce utrpelo rany v dôsledku nešťastnej lásky, preto každý tak prirodzene očakáva, že táto časť jej dopraje šťastie.

To by však nebola autorka, keby cestu k spokojnému koncu nevydláždila viacerými útrapami, ktoré Christine postihnú. Každá jedna z nich ju núti stále viac si klásť otázky, či naozaj dokáže bezhranične dôverovať Bohu, pretože vždy keď sa zdá, že konečne sa šťastie obrátilo v jej prospech, príde ďalšia skúška jej dôvery. No Christine nepoľavila. Ani vo viere a ani vo svojej dôvere k Bohu. Priznám sa, sama som často rozmýšľala, ako by som sa v danej situácii zachovala ja, či by som dokázala tak veľmi potlačiť do úzadia svoje potreby a túžby a spraviť niektoré veci, ktoré spravila Christine. Jej sila, odvaha a hlavne odovzdanosť Bohu ma veľmi prekvapili a zároveň posilnili.

Do toho však autorka nezabudla ani na jej zlomené srdce, o ktoré nebojuje jeden nápadník, ale rovno viacerí a rodinné drámy jej tiež rozhodne nepomáhajú v hľadaní zamestnania. Zo začiatku som bola trošku sklamaná rozhodnutím hrdinky ohľadom jedného mladíka, ale postupom času som za tým opäť videla iba pokušenie zísť z cesty. Nehovorím, že zlé, ale autorka opäť krásne ukázala, že niekedy, keď sa pustíme zdanlivo toho jednoduchého, čaká nás síce ťažšia cesta, ale na jej konci nás čaká čosi krásne. 

Okrem toho, Christine nedokáže v sebe utíšiť túžbu po návrate na sever, cíti, že jej domov je práve tam. Priznám sa, že práve časté omieľanie severu mi už miestami trošku vadilo, pôsobilo to na mňa už miestami repetatívne.  Chápem, že to slúžilo na vykreslenie veľkej túžby, ktorú návrat na sever pre Chrtistine predstavoval, ale niekedy sa mi zdalo, že sa na to v príbehu fixujeme až priveľmi. Kniha má síce len 256 strán, ale stále sa v nej niečo deje.

Nebolo však vždy všetko také ružové, ako sa to z môjho opisu zdá, Udalosti ku koncu knihy ma zasiahli a veru, aj som vypustila pár sĺz. Krásny príklad toho, že nešťastie sa môže stať v sekunde a zasiahne nás tak veľmi že budeme v okamihu postavení pred ťažké rozhodnutie, či v sebe budeme živiť zatrpknutosť, alebo naopak, zrátame svoje požehnania. Táto časť bola pre mňa silným momentom uvedomenia si skutočného významu slov pokora, vďačnosť a odovzdanosť. 

Krásne ukončenie série, ktoré dáva čitateľovi jasný odkaz - a tým je to, že občas sa musíme pustiť niektorých veci, ktoré považujeme za najlepšie pre nás, aby sme otvorili cestu iným, ešte krajším. Stačí veriť, a to čo si nás má nájsť, si nás nájde, aj keď sme občas zaryto proti tomu. Pretože ako sa píše: "Lebo moje myšlienky nie sú vaše myšlienky a vaše cesty nie sú moje cesty - hovorí Pán. Ako sú nebesá vyvýšené nad zem, tak sú moje cesty vysoko od vašich ciest a moje myšlienky od vašich myšlienok."

Bez okolkov poviem, že táto séria mi bude rozhodne chýbať a siahnem po nej vždy, keď budem chcieť upokojiť svoju myseľ. Ďakujem kumran.sk, že ju prinieslo aj na naše knižné pulty.

V sérii vyšlo:
Keď srdce zavolá
Keď príde jar
Keď sa rozvidnie
Keď znova vzklíči nádej
Za búrkovými mrakmi 
Než príde zajtrajšok


KNIHU ODPORÚČAM ČITATEĽOM, KTORÍ MAJÚ RADI POMALÉ ROMANTICKÉ PRÍBEHY A KRESŤANSKÚ LITERATÚRU.


Obsahové varovanie:

° dopravná nehoda

° samovoľný potrat následkom nehody

Pozitíva knihy:

+ nenáročný štýl písania autorky

+ sympatické hlavné postavy

+ žiadne intrigy

+ krásne posolstvá

Negatíva knihy:

- repetatívnosť túžby hlavnej hrdinky

Originálny názov: When Tomorrow Comes

Názov: Než príde zajtrajšok

Autor: Janette Okeová

Počet strán: 256

Rok vydania: 2023

Väzba: brožovaná väzba (paperback)

Vydavateľstvo: Kumran

ISBN: 978808993796


ZA POSKYTNUTIE KNIHY NA RECENZIU ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU KUMRAN.SK

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com.


Kliknutím na obrázok si môžete zakúpiť knihu: