Každý deň je príležitosť na úsmev! 

Svadba na blind

25.02.2024

Toto bolo úžasné! Naozaj som si čítanie tejto knihy veľmi užila. 

Po sérii Texting priniesol Zelený kocúr aj novú sériu od autorky Teagan Hunter, Carolina Comes, a po dvoch prečítaných častiach smelo prehlasujem, že je oveľa lepšia ako prvá spomínaná. Navyše si dovolím tvrdiť, že druhá časť série je lepšia ako úvodná Pukom do srdca.

Na príbeh Rhodesa a Ryan som sa tešila od prvej časti, keď boli spomínaní iba náznakom. Ryan ako najlepšiu kamošku Harper som si veľmi obľúbila, preto som veľmi dúfala, že autorka jej dopraje rovnako výborný príbeh. A prianie sa mi splnilo! 

Kto pozorne čítal prvú časť určitú chémiu medzi touto dvojicou zaregistroval, nebolo teda žiadnym tajomstvom, že príbeh bude patriť práve im a tak sme si mohli užiť príbeh Zvieraťa, večne mrzutého, introvertného Rhodesa a Krásky, makeup artistky, youtuberky a fotografky Ryan. 

Tróp Krásky a Zvieraťa autorka napasovala doslovne a zároveň ho spojila s falošnou svadbou, čo ma veľmi bavilo. Celkovo ma tieto trópy bavia a ich spojenie mi úplne uľahodilo. Navyše to nebolo nič gýčové, preromantizované a pritiahnuté za vlasy. Autorka dala postavy naozaj do situácie, ktorá sa pri búrlivej noci v Las Vegas stala nejednému páru. S tým rozdielom, že naše postavy nikdy pred tým pár neboli a tak nejako sa do tejto situácie dostali zhodou alkoholických okolností s okolnosťami zlomeného srdca. 

Páčilo sa mi práve to, že autorka sa príbeh postáv nesnažila presladiť, žiadne kytice ruží, našľapovanie po špičkách, nie. Žiadne slowburn budovanie vzťahu. Proste sa dohodli, že spolu musia rok vydržať a jednoducho pár dní na to podľahli príťažlivosti, ktorá ich k sebe nepopierateľne ťahala, aj keď sa najprv tvárili, že to tak nie je. A tak sme si mohli potom užívať už len spoločné doťahovanie, horúce chvíle našich postáv, ale aj vysporiadanie sa so situáciou, ktorú rozhodne nečakali. Samozrejme, autorka musela dať do knihy aj miernu drámu, no našťastie sa v nej príliš nevŕtala a zachovala tak príjemnú atmosféru celého príbehu. 

O postavách som už čo-to povedala, ale rozoberme si ich bližšie. 

Rhodes sa po nešťastnej udalosti v detstve utiahol do seba a už sa na seba nikdy nedokázal pozrieť bez toho, aby v zrkadle nezbadal zviera, netvora. Sám seba degradoval kvôli jazve, ktorá mu ostala, Rozhodol sa prijať toto postavenie a tak sa na zviera premenil aj psychicky. Žiadne úsmevy, vľúdne slová, nič. Iba mrzutosť, nevraživosť a neschopnosť užívať si život. S tým ako na neho všetci pozerajú a ako vníma sám seba bojuje celý život, preto sa svoj hnev rozhodol zužitkovať v hokeji, kde je jedným z najlepších hráčov súťaže. 

Ryan je naopak slniečko, večná optimistka, ktorá okrem toho, že príležitostne nádherne fotí, spravuje youtube, na ktorom má tisícky sledovateľov vďaka jej make-up projektom a originálnym video projektom, na ktorých zachytáva bezprostredné reakcie ľudí. Aj ona však vnútorne bojuje s trápením a hlavne s obavami, či dokáže zabezpečiť dôstojnú starobu svojej milovanej babke. 

Spojenie týchto dvoch by nikto v ich okolí nepredpokladal, no ako sa ukázalo, bolo to presne tak, ako to malo byť. Každá jedna ich interakcia ma bavila a mám pocit, že celú dobu som sa len usmievala. Zamilovala som si hádam každú jednu postavu - od hlavných postáv, cez vedľajšie až po úžasné dôchodkyne. Babka Ryan a jej kamošky ma neraz rozosmiali a úplne som si hovorila, že taká budem aj ja s mojimi Šušurkami. 

Vďaka uvoľnenému štýlu autorky vám strany ubúdajú jedna za druhou a knihu máte prečítanú naozaj rýchlo. Humor autorky je úplne jednoduchý a ľahký, preto je kniha naozaj vhodná na úplne oddýchnutie a zabavenie sa. Autorka ostala verná aj svojim typických prvkom, ktoré patria k jej rukopisu - postavy majú domácich miláčikov, kniha obsahuje aj textovky medzi postavami a v deji sa občas mihnú aj postavy z jej predošlej série. 

Aj keď je séria primárne venovaná hokejistom, nemusíte sa báť, toho hokeja tu až tak veľmi nie je. Zato humoru a chémie medzi postavami si užijete až až. Už teraz sa teším na ďalšiu časť, autorka nám opäť naznačila, o kom bude. A teda podľa názvu Náhodný gól si aj domyslíme o čom.


KNIHU ODPORÚČAM ČITATEĽOM, KTORÍ MAJÚ RADI HUMOR V KNIHÁCH, DYNAMICKÉ PRÍBEHY A TRÓPY "FALOŠNEJ SVADBY" A "GRUMPY a SUNSHINE"


Obsahové varovanie:

° sexuálne scény

Pozitíva knihy:

+ humor

+ sympatické hlavné postavy

+ chytľavý štýl písania

Negatíva knihy:

- predvídateľnosť deja

Originálny názov: Blind Pass

Názov: Svadba na blind

Autor: Teagan Hunter

Počet strán: 256

Rok vydania: 2023

Väzba: brožovaná väzba (paperback)

Vydavateľstvo: Zelený kocúr

ISBN: 9788069010130


ZA POSKYTNUTIE KNIHY NA RECENZIU ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU ZELENY KOCÚR


Kliknutím na obrázok si môžete zakúpiť knihu: