Každý deň je príležitosť na úsmev! 

Prečítané knihy v roku 2022 + TOP 10

01.01.2023

Knižná štatistika za rok 2022 je tu. 

Celkovo som prečítala 110 kníh. Niektoré ma samozrejme bavili viac, iné menej. Spolu to však spravilo krásnych 36 783 strán

Čo sa týka štatistiky blogu, nesmierne si vážim, že vás sem chodí každý mesiac viac a viac. Celkovo sa nás tu v priebehu roka premlelo cca 17 919 unikátnych návštev, čo je pre mňa neuveriteľné. Najväčší nárast som zaznamenala samozrejme v období pred Vianocami, teší ma, že sa ku mne chodíte možno inšpirovať výberom kníh pod stromček. Vaša dôvera je pre mňa záväzkom pracovať na tomto blogu ešte s väčším nadšením, aby ste sa tu cítili čo najlepšie a našli tu vždy to, čo hľadáte. Naozaj vám zo srdca ďakujem za akúkoľvek podporu, za každý klik na túto stránku, a ak máte nejaké nápady, alebo aj kritiku, kľudne mi napíšte. 

Zoznam všetkých prečítaných kníh za rok 2022 podľa mesiacov nájdete nižšie, ak si kliknete na ich názov prepojí vás to rovno na recenziu. Ako minulý rok, aj teraz som v každom mesiaci uviedla aj svoju Najlepšiu knihu (aj keď v niektorých mesiacoch ich bolo rozhodne viac) a aj Najslabšiu knihu (čo však neznamená, že bola zlá).

Opakujem, že celý výber je čisto môj subjektívny názor, je úplne v poriadku, keď s mojím výberom nesúhlasíte. Veľa výborných kníh vydaných v tomto roku ma ešte čaká na poličke, uvidíme, či sa niektoré z nich dostanú do budúcoročného výberu.


TOP 10:

Slová v hlbinách (Cath Crowley) - Vydavateľstvo Zelený kocúr
Sústreď sa na vraždu (Karsten Dusse) - Vydavateľstvo IKAR
Fablehaven (Brandon Mull) - Vydavateľstvo Fortuna Libri
Ako sa chrániť pred toxickými ľuďmi (Shahida Arabi) - Vydavateľstvo GRADA
Na západ so žirafami (Lynda Rutledge) - Vydavateľstvo GRADA
Obhliadka bytu (Frederik Backman) - Vydavateľstvo IKAR
Svetlo v úkryte (Sharon Cameron) - Vydavateľstvo IKAR
Slzy z jantáru (Sofia Segovia) - Vydavateľstvo GRADA
Posledný dom na Zbytočnej ulici (Catriona Ward) - Vydavateľstvo IKAR
Matkin hrob (Lisa Regan) - Vydavateľstvo GRADA


Január:


Najlepšia kniha: Zázrak zo skúmavky
Najslabšia kniha: Stanovište 1  

Marec:

Katja - prebudená mágia - 4/5
Vo vlnách - 5/5
Bozky a croissanty - 4,5/5
Toxická láska -4,5/5
Nimona - 4/5
Pýcha a predsudok - 5/5
Rudý vlk - 4/5
Projekt snov - 4,5/5
Pozvánka - 4,5/5
Unesená -4/5

Najlepšia kniha: Vo vlnách
Najslabšia kniha: Unesená 

Máj:

Láska mého života - 4,5/5
Origin - 4,5/5
Fablehaven - Kľúče od väzenia démonov -5/5
Hotel - 3,5/5
Tajomstvá zámku Ashmore - 5/5
Dievča bez mena - 5/5
Drahá Ava - 4,5/5
Láska cez správy -5/5
Vnútorný hlas - 3,5/5
Cukráreň v Paríži - 4/5

Najlepšia kniha: Fablehaven - Kľúče od väzenia démonov
Najslabšia kniha: Hotel

Júl:

Neznámych nemiluj - 3,5/5
Tri želania - 3/5
Malé vinárstvo v Provensálsku - 4/5
Na západ so žirafami - 5/5
Dievča na útese - 4/5
Kancelárka -5/5
Sanatórium - 4/5
Vrania šestka -4/5

Najlepšia kniha: Na západ so žirafami
Najslabšia kniha: Tri želania 

September:

Rod trip - 3,5/5
Končí sa to nami -5/5
Svetlo v úkryte - 5/5
Čajovňa v Tokiu - 4,5/5
Slzy z jantáru - 5/5

Najlepšia kniha: Slzy z jantáru
Najslabšia kniha: Road trip

November:

Ak budeš môj - 4,5/5
Zlo -5/5
Straky - 4/5
Dobro - 5/5
Matkin hrob - 5/5
Dieťa noci - 3/5
Ešte! (mi daj šancu) - 4/5
Dragonwatch - hnev kráľa drakov - 5/5
Sladký život s vôňou škorice - 3,5/5
Kuchárka z Castamaru - 3/5

Najlepšia kniha: Matkin hrob
Najslabšia kniha: Dieťa noci  

Február:

Plyšová hračka - 2,5/5
Môj hriech je láska k tebe - 4,5/5
Opál - 4/5
Harry Potter a Kameň mudrcov - 5/5
Fablehaven - Tajomstvá dračej svätyne - 5/5
Nevestin bozk - 3/5
Tesla - 4/5
Freud - 4,5/5
Čokoládový klub - 4/5
Až na kraj sveta - 4,5/5
Aj jahňa môže zabiť - 4/5
Chlapec, vtáčik a truhlár - 5/5

Najlepšia kniha: Fablehaven - Tajomstvá dračej svätyne
Najslabšia kniha: Plyšová hračka

Apríl:

Som tu pre teba - 5/5
Kníhviazač - 3/5
Sústreď sa na vraždu - 5/5
Floriovci - rozkvet impéria - 5/5
Americká princezná - 4/5
Slová v hlbinách - 5/5
Slunečné dny a mořský vánek - 4/5
Nečakaná lekce lásky - 3/5

Najlepšia kniha: Slová v hlbinách
Najslabšia kniha: Kníhviazač  

Jún:

Čo k tebe cítim -4,5/5
Rebelka - 4/5
Dragonwatch - Dračia hlaiadka - 5/5
Hotelík na Islande - 4,5/5
Ako sa chrániť pred toxickými ľuďmi - 5/5
Pláž v Chorvátsku - 4/5
Škatuľka spomienok -5/5
Po celý čas - 3,5/5
Posledný let - 4,5/5
Psychológia masových vrahov - 5/5

Najlepšia kniha: Ako sa chrániť pred toxickými ľuďmi
Najslabšia kniha: Po celý čas 

August:

Október:

Napospas - 4/5
Opposition - 3,5/5
Floriovci - úpadok kráľov Sicílie -5/5
Les miznúcich hviezd - 4,5/5
Posledný dom na Zbytočnej ulici - 5/5
Svetlo v okne - 3/5
Iskra - 4,5/5
Keď sme verili na morské panny - 3/5

Najlepšia kniha: Posledný dom na Zbytočnej ulici
Najslabšia kniha: Svetlo v okne

December:

Odkaz - 4/5
Po čom vždy túžila - 4,5/5
Nacisti vedeli, ako sa volám - 5/5
Duch Vianoc - 4/5
Chcem ti pripomenúť - 4/5
Nočný expres - 4,5/5
Moje vražedné vnútorné dieťa - 4,5/5
Vianočné prasiatko - 5/5
Vianočný únik - 4/5
Mačka, ktorá zachránila knihy - 3/5
Skutočná kráľovná - 4,5/5
Hrobárov almanach - 5/5

Najlepšia kniha: Hrobárov almanach
Najslabšia kniha: Mačka, ktorá zachránila knihy