Každý deň je príležitosť na úsmev! 

Pakistanská princezná

23.01.2023

Pokaždé, keď začínam čítať nejakú knihu od slovenského autora, mám trošku obavy, že sa mi nebude páčiť, no čím ďalej tým viac zisťujem, že sa medzi nimi ukrývajú neuveriteľné poklady. Jedným z nich je aj autorka Monika Wurm. Po dočítaní knihy Pakistanská princezná som si hneď začala pozerať dostupnosť ďalších jej titulov, pretože som sa doslova zamilovala do jej písania.

Už podľa názvu knihy je jasné, akému prostrediu sa autorka v knihe venuje - orient a moslimská krajina Pakistan. Odkrýva krásy týchto miest a ich kultúry, no ukazuje aj realitu, ako sa žije ženám v tejto krajineAngelika, plus size modelka, ktorá príležitostne fotí modely ženských šiat prevažne v moslimských krajinách, dostane ponuku na fotenie novej kolekcie známej značky v Pakistane. Po prvotných obavách jej okolia predsa len vycestuje. V Pakistane navyše už pozná dvoch mužov, ktorí ju oslovili cez sociálne siete, preto si myslí, že nejde úplne do neznáma - jeden je jej srdcu bližší, ako ten druhý. Zatiaľ čo Atif, beznádejný romantik jej posiela ľúbostné básne, Abbas jej neustále pripomína, že patrí k najbohatším v krajine a raz bude jeho ženou. Angelika s ním kontakt udržiava len z rozmaru, aby si z neho robila srandu. Po príchode ju srdečne privítali jej noví zamestnávatelia, bin Mohammedovci, no hlava rodiny, Adel, je k nej z neznámych príčin odmeraný a vyhýba sa jej. Po tom, ako sa Angelika rozhodne stretnúť s jej priateľom Atifom však bude unesená, a aké je jej prekvapenie, keď vidí svojho únoscu - je to predsa len Atif? Alebo sa Abbas rozhodol naplniť svoje vyhrážky, že Angelika bude jeho? A čo s tým má pán domu, Adel? To však ešte netuší, že si svojho únoscu bude musieť vziať aj za muža. Dokáže Angelika so svojou európskou náturou vydržať tento nátlak, alebo sa jej podarí nakoniec zachrániť?

Prvá vec, keď som povedala, že som sa zamilovala do autorkinho písania, nepreháňala som. Autorka to so slovami vie výborne, dlho som nečítala takú krásnu slovenčinu. Slová typu "vari, azda", ktoré síce bežne nepoužívame, no celkovo tá skladba viet sa mi veľmi páčila.

Druhá vec: dej - výborný námet, v ktorom vidíme aj v dnešnej dobe veľkú výstrahu pred dôverčivosťou a niekedy naivitou dievčat. Točila som hlavou nad občasnou nezodpovednosťou hlavnej hrdinky, sama som žila v zahraničí a nikdy som nešla nikam bez toho, aby o tom aspoň niekto z mojich známych nevedel. Tiež som veľa krát zažila "lákavé ponuky" aj od podobných mužov, ako oslovovali Angeliku a čudujem sa, že im proste nedala hneď blok, ale tak to som ja. 

Inak bol príbeh o únose, nanútenom manželstve a vlastne všetkom, čo som mala možnosť si prečítať výborný. Úžasne vykreslená kultúra, veľa plynulo vysvetlených vecí, ktoré ma svojím spôsobom fascinovali. Čo ma však rozčuľovalo, bola nerozhodnosť hlavnej postavy, už pri prvej príležitosti, keď povedala, ako k svojmu únoscovi začína niečo cítiť som si hovorila, dievča, ty trpíš štokholmským syndrómom. Našťastie nakoniec sa ukázalo, že to tak nie je.

Na druhej strane, aj keď som točila hlavou nad jej slabosťou pre neho, autorka to všetko dokázala napísať tak, že dokelu, ja som tú hrdinku aj chápala. Nepoviem vám meno, aby som nespoilerovala, ale jej únosca síce prekročil hranice asi všade, kde sa dalo, no nedokázala som k nemu cítiť odpor. Boli síce situácie, kedy som si hovorila, že toto by bola konečná, ale on mal takú neuveriteľnú charizmu a sexepíl, že som úplne chápala jej konečné rozhodnutie. On je presne tým záporákom, ktorého nedokážete nenávidieť, ale v tichosti, v kútiku duše, aj keď to nepriznáte verejne mu proste fandíte. A čo musím ešte vyzdvihnúť - tak úctivo a zároveň so silným nábojom napísané erotické scény som nečítala zatiaľ asi v žiadnej knihe. Konečne žiadne mušličky, broskynky, jaskynky, a ešte to malo všetko aj neuveriteľnú chémiu, a nikoho to neurážalo.

Záver mi však prišiel trošku nedotiahnutý a na mňa bol prirýchly. Myslím, že tak silný osobný príbeh lásky dvoch ľudí si zaslúžil trošku rozsiahlejší záver. Hlavná zápletka mi bola jasná už pri prvej prekážke, takže prekvapenie v podobe veľkého odhalenia sa preto u mňa nekonalo, no všetko ostatné bolo výborné. Kniha ma navnadila prečítať si ostatné knihy od autorky. 4,5⭐️/5.

Názov: Pakistanská princezná

Autor: Monika Wurm

Počet strán: 326

Rok vydania: 2021

Väzba: pevná väzba

Vydavateľstvo: Gabriela Kocmálová

ISBN: 9788099985132


ZA POSKYTNUTIE KNIHY NA RECENZIU ĎAKUJEM PROJEKTU PODPORUJEME SLOVENSKÝCH AUTOROV



KNIHU ODPORÚČAM ČITATEĽOM, KTORÍ MAJÚ RADI NETRADIČNÉ ROMANTICKÉ PRÍBEHY A ZAUJÍMA ICH KULTÚTRA A PROSTREDIE INEJ KRAJINY.


Obsahové varovanie:

° únos a nanútené manželstvo

° sex bez povolenia

° občasná drsnosť hlavnej mužskej postavy

° obmedzované práva žien

Pozitíva knihy:

+ úžasne spracovaná kultúra krajiny

+ krásny jazyk a skladba viet

+ neopozerané prostredie

+ úctivo napísané erotické scény

Negatíva knihy:

- nedotiahnutý, prirýchly záver

- "romantizovanie" násilného správania