Každý deň je príležitosť na úsmev! 

Dragonwatch: Pán Ostrova Prízrakov

12.03.2024

Aj napriek tomu, že už vyznievam ako opakovací papagáj, musím to povedať opäť - výborná séria. Dragonwatch je ultimátna vstupenka do sveta fantázie, kde je všetko možné, všetko povolené a zároveň čarovne skutočné. 

Tretia časť séria začala presne tam, kde sme šokujúco skončili poslednú časť a spolu so Sethom sa snažíme odhaliť jeho identitu. Musím sa však hneď na začiatku priznať, že aj keď milujem každú jednu časť, či už série Fablehaven alebo série Dragonwatch, zrovna táto časť nepatrí k mojim najobľúbenejším. Hneď vysvetlím prečo.

Netajím sa tým, že po celú dobu ma oveľa viac bavia Sethove výpravy a huncútstva, je mi sympatickejší a prirodzene mi skrz jeho niektoré zlyhania príde aj ľudskejší. Avšak v tejto časti ma jeho dejová linka bavila menej ako tá Kendrina, Na jednej strane milujem interakciu ich dvoch, na druhej strane, tým, že Sethovi sa stalo to, čo sa stalo spôsobilo, že úplne stratil svoju dynamiku a osobnosť. Pevne verím, že už v ďalšej časti sa všetko vráti späť a my si opäť budeme môcť vychutnávať jeho dobrodružstvá.

Setha po celú dobu sprevádzame v podsvetí, keď ho veľmi nekalým spôsobom získal na svoju  stranu Ronodin a znovu tiež stretávame starého známeho Sfingu. Keďže však v skutočnosti mám možnosť ako čitateľ vidieť aj za oponu toho všetkého, čo sa s ním deje, nevedela som sa s niektorými jeho činmi stotožniť. Napriek tomu sa mi však veľmi páčilo, ako autor stále niekde v hĺbke zanechal Sethovu podstatu. 

Naopak výprava a dobrodružstvá Kendri ma bavili oveľa viac, opäť sme mali možnosť úplne si uletieť na vlne fantázie, pretože autor nás vzal na miesta, ktoré sme objavili prvýkrát.  Partia, ktorá sprevádzala Kendru sa opäť nebála položiť aj svoj život za záchranu sveta a Setha, či Brackena. Najmä postava Tanua sa stáva mojou najobľúbenejšou postavou, pretože vždy vie nájsť riešenie presne v tom, čo vie najlepšie- v elixíroch a ešte k tomu jeho charakter mi veľmi sedí. Neutrálny názor si držím zatiaľ pri Knoxovi, aj keď si v niektorých situáciách svoju reputáciu zachránil, stále si ho tak nejako neviem úplne zaradiť a osobne si myslím, že ešte sa postará o rozruch.

Čo však musím na celej knihe vyzdvihnúť najviac je prostredie, v ktorom sme sa v tejto časti ocitli - nádherná lagúna a podmorský svet! A to nie len tak, že si plávame vo vode ako ryby, ale spolu s Kendrou a jej partiou sme kráčali priamo po morskom dne, stretli sme vodných ľudí, ale aj nové čarovné tvory. Ako tie dobré, tak aj tie zlé. Za úplne najkrajšie stvorenie z celej knihy považujem Novaletku, aj keď sme sa s ňou stretli iba chvíľku a potom sme sa s ňou museli rozlúčiť. Jej podstatou je svojim svetlom vyplniť temnotu a toto jej životné poslanie sa mi veľmi páči. Každý z nás by sa mal snažiť byť takou Novaletkou a svojim svetlom prežiariť temnotu.

Ja sa budem opakovať stále, ale nekonečná fantázia, ktorou autor disponuje, ma neprestáva udivovať. Stále si pre nás pripraví niečo nové, niečo, s čím sme sa doteraz ešte nestretli. Brandon Mull naplno ukazuje, čo to znamená využívať fantáziu naplno a potvrdzuje tak fakt, že vo fantasy knihách je možné naozaj všetko. Nehladí na to, či nám to dáva logiku, pretože to nie je podstatné. Dôležité je, že v jeho knihách to možné je. navyše, v tejto knihe som vnímala oveľa viac krásnych citátov, nad ktorými sa dá zamyslieť. takmer na každej druhej strane je nejaká pekná myšlienka. 

Tieto knihy sú klenotom a u mňa majú čestné miesto na poličke, pretože keď raz budem mať deti, hneď ako budú mať dostatočný vek tieto knihy im s radosťou podám, nech sa unášajú na vlne fantazijného dobrodružstva. Pretože nadčasovosť a originalita sa tomuto príbehu rozhodne nemôže uprieť. A som ochotná úplne ignorovať fakty, že hrdinovia majú občas až priveľa superschopností a všetko im tak nejako ide úplne ľahko a hladko. 

Séria Fablehaven:
Fablehaven 1: Čaroles
Fablehaven 2: Východ Večernice
Fablehaven 3: Epidémia tieňov
Fablehaven 4: Tajomstvá dračej svätyne
Fablehaven 5: Kľúč od väzenia démonov

Séria Dragonwatch:
Dragonwatch 1: Dračia hliadka
Dragonwatch 2: Hnev kráľa drakov


KNIHU ODPORÚČAM ČITATEĽOM, KTORÍ MAJÚ RADI NETRADIČNÁ FANTASY, V KTOROM JE NAPLNO ROZVINUTÁ FANTÁZIA A VŠETKO JE V KNIHE MOŽNÉ.


Obsahové varovanie:

° manipulácia a klamstvá

Pozitíva knihy:

+ fantasy prvky

+ sympatické postavy a originalita čarovných tvorov

+ krásne myšlienky na zamyslenie

Negatíva knihy:

- predvídateľnosť deja

- superschopnosti hlavných hrdinov, ktorí zvládajú všetko bez prekážok

Originálny názov: Dragonwatch 2 - Master of the Phantom Island

Názov: Dragonwatch: Pán Ostrova prízrakov

Autor: Brandon Mull

Počet strán: 496

Rok vydania: 2023

Väzba: brožovaná väzba (paperback)

Vydavateľstvo: Fortuna libri

ISBN: 9788057304043    


ZA POSKYTNUTIE KNIHY NA RECENZIU ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU FORTUNA LIBRI


Kliknutím na obrázok si môžete zakúpiť knihu: